MORGEN IS HET ZOVER - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu MORGEN IS HET ZOVER - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

MORGEN IS HET ZOVER

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

03 Augustus 2016 | Nederland, Schijndel

#voorbereidingsblog 5

We kunnen het zelf eigenlijk bijna niet geloven... Maanden lang hebben we hier naar toe gewerkt en naar uitgekeken en morgen is het dan eindelijk zover. Onze grote reis naar Zuid-Afrika gaat beginnen.

Gisteren en vandaag zijn we vooral bezig geweest met het inpakken van onze spullen en na lang passen, meten en wegen hebben we het eindelijk voor elkaar. Alles zit en past in de koffers! We hebben de koffers gemengd ingepakt, want op het moment raken er veel koffers kwijt op Schiphol. Als er één koffer kwijt raakt, hebben we dus allebei nog spullen in de andere koffer.

Vanavond gaan we nog gezellig met de familie bij opa en oma eten en morgenvroeg zullen we al heel vroeg vertrekken. Er zijn veel extra controles op Schiphol, dus nemen we liever niet het risico dat we te laat komen.

We hebben er ontzettend veel zin in en zullen proberen om iedere dag een blog te schrijven. Het internet is in Phalaborwa niet zo als we het hier hebben, maar we doen ons best. Uiteraard vinden we het erg leuk als jullie reacties voor ons achterlaten op onze dagelijkse blogs. Zodra we internet hebben, kunnen we dit dan lezen :)

We willen nog graag iedereen die ons heeft gesteund ontzettend bedanken, want zonder jullie was het voor ons een stuk lastiger geweest! Tot snel vanuit Zuid-Afrika!

#preparationblog 5

We can hardly believe it ourselves… For months we have been looking forward to this moment and tomorrow it’s finally going to happen. Our big journey to South-Africa will begin.

Yesterday and today we have been busy especially with packing our luggage and after lots of measuring and weighing, we finally succeeded. Everything fitted into the suitcases. We have combined packed our luggage, because lots of suitcases get lost at Schiphol in the previous weeks. If one suitcases gets lost, we both, still have some clothes left in the other one.

Tonight we are going to our grandparents to have dinner and tomorrow morning we will be leaving quite early. Lots of monitoring is going on at Schiphol, so we won’t take the risk of being late and missing our flight.

We are really looking forward and we are going to try to write a blog daily. The internet in Phalaborwa isn’t as steady as it is in the Netherlands, but we will try. Of course we would like it if you could leave some comments behind at our daily blogs. As soon as we are connected to the internet, we can read them. :)

Finally we would like to thank everybody who supported us, because things would be a lot harder without all of you . We will keep you up-to-date from South-Africa!

• 03 Augustus 2016 - 15:40

Natascha Kleyn:

Hee Danny & Mandy,

Wat spannend, maar ook fijn dat het nu eindelijk bijna zover is!
    Ik wens jullie heel veel plezier toe en ga zeker jullie blogs volgen!

Tot over een tijdje

Groetjes Natascha Kleyn

• 03 Augustus 2016 - 17:09

Angelique Van Den Broek:

Een veilige reis voor jullie gewenst, heel veel suc6 daar in Afrika, maar vooral heel erg genieten van deze bijzondere ervaring .
    Groetjes vanaf nummer 69

• 03 Augustus 2016 - 18:39

Dianne V Tiel-Vorstenbosch:

Een goede reis gewenst en heel veel succes en plezier samen. Geniet ervan.

• 04 Augustus 2016 - 00:11

Paula:

Zo Mandy en Danny gaat nu eindelijk gebeuren lijkt me spannen en leuk, we wensen jullie goede reis en veel plezier samen en met wie je daar tegen komt. Volg de blogs zeker.
    (*~*)

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015