EERSTE BLOG - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu EERSTE BLOG - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

EERSTE BLOG

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

#blog 1

Goed nieuws! We zijn veilig aangekomen in Johannesburg. Na een lange vlucht van maar liefst 11 uur, zijn we dan nu toch echt in Zuid-Afrika.

De reis is goed verlopen. Het afscheid met papa en mama was best even moeilijk, maar daar slepen we elkaar wel weer doorheen. Uiteraard helpt het lezen van al jullie lieve berichtjes op facebook en appjes hier enorm bij! Dank!

We kwamen snel en gemakkelijk door de douane en alle controles en eerlijk gezegd hadden we verwacht dat de controles veel strenger zouden zijn. Eenmaal in het vliegtuig, valt er dan toch wel een hoop spanning van je af.

We hadden allemaal onze eigen mini-tv in het vliegtuig waar films op stonden die pas net in de bioscoop draaien! Chill! Je kunt dus wel raden wat wij onderweg gedaan hebben. Juist, films kijken, films kijken en nog eens films kijken :-)

Nadat we in Johannesburg geland waren, was het even zoeken naar de shuttle bus die ons naar het hotel zou brengen. Gelukkig werken er genoeg Afrikanen op het vliegveld die ons maar al te graag willen helpen... Ze bieden heel vriendelijk hulp aan en zodra ze klaar zijn gaan ze heel zielig bedelen om geld ;-)

We zijn net aangekomen in ons hotel. Iedereen is hier heel vriendelijk en wil je graag helpen. Nu gaan we lekker slapen, want morgenvroeg vertrekken we naar Phalaborwa met het mini-vliegtuigje!

Tot morgen!

-------------------------------------------------------------------

#blog 1

Good news! We have safely arrived in Johannesburg. After a long flight of almost 11 hours, we finally made it to South-Africa.

The journey went well. We had a little bit of a hard time saying goodbye to our parents, but we will manage it together. Of course all your sweet messages truely help. Thanks!

We passed the security and the customs really easily in contrast to what we had expected. When you finally take your place in the plane, most stress dissapears quite quickly.

In the plane, everybody had their own mini-tv on which we could watch recently published movies. Have a guess how we spent our time in the plane. Right, watching movies, movies and again movies.

After we had landed, it was a little bit hard to find the way to the shuttle bus, which would bring us directly to the hotel, but with some help of very generous and nice Africans, we managed to find it too. This oh so generous help was of course to get a big tip.

We have just arrived in the hotel. Everybody is quite friendly and always ready to help you when necessary. Now we are heading to bed to take a deep, well-deserved rest, because tomorrow we are flying to Phalaborwa.

See you tomorrow!

• 04 Augustus 2016 - 23:10

Shelly:

Hoi stoer neefje & nichtje

• 04 Augustus 2016 - 23:51

Mimi:

Hoi Mandy en Danny, fijn dat de reis goed is gegaan, ga er voor allebij, vind leuk om jullie te volgen..succes...gr.

• 05 Augustus 2016 - 00:04

Paula:

Fijn dat de eerste dag reizen goed is verlopen en de mensen behulpzaam zijn, op naar de volgende dag succes.

• 05 Augustus 2016 - 07:44

Marcella:

Fijn dat jullie de eerste vlucht goed doorstaan hebben. Nu nog ff in dat andere vliegtuigje en dan zijn jullie er. Goede reis nog!

• 05 Augustus 2016 - 08:19

Mandy & Danny For Africa:

Dank jullie wel voor jullie leuke berichtjes!

• 05 Augustus 2016 - 08:47

Milja Zwart:

Jaaaa daar zijn jullie dan! Eindelijk in Afrika! Nu kan het grote avontuur echt gaan beginnen. Wat fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Hebben jullie lekker geslapen? Succes... Uhm... Veel plezier in het minivliegtuigje hihi. Dat wordt geweldig!

• 05 Augustus 2016 - 09:19

Shelly:

Lieve Danny en mandy. Mijn vorige bericht is niet goed doorgekomen. Ik wens jullie een goede laatste stuk van jullie reis met jullie mini vliegtuig ( alleen dat al vind ik een overwinning, you know why hahah

• 05 Augustus 2016 - 09:38

Opa En Oma:

Hoi Mandy en Danny.Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.Dit laatste stukje zal ook wel lukken met het mini vliegtuigje.En dan eindelijk op de plaats van bestemming.Mooie foto "s ook.
    Groetjes van Opa en Oma.

• 05 Augustus 2016 - 09:42

José En Yvonne :

Hoi samen, fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Nog even en dan op plaats van bestemming. Succes daar en geniet van het mooie Zuid-Afrika. X

• 05 Augustus 2016 - 18:54

Ellen:

Lieve Mandy en Danny,
    Ik heb gisteren heel vaak aan jullie moeten denken! Super om te horen dat jullie goed aangekomen zijn in Johannesburg. Ik hoop dat jullie nieuwe blog er snel op komt, want ik ben heel benieuwd naar hoe het daar is in Phalaborwa!

• 08 Augustus 2016 - 20:23

Yvonne:

Hallo Mandy,Danny
    Veel plezier in phalaborwa
    Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015