KIND IN DE AUTO - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu KIND IN DE AUTO - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

KIND IN DE AUTO

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

16 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 13

Vandaag hebben we weer een standaard dagje school gehad. Mandy was vandaag alleen op Refentse, want de anderen waren allemaal op een special needs school en op Lebeko.

Na een tijdje kwam Danny ook naar Refentse. Hij zou eigenlijk een wiskunde les geven op Lebeko, maar de leraren en directeur kwamen niet opdagen. Mandy was blij dat Danny kwam, want in je eentje is het meestal een beetje saai. Het reading project is om 12.30 al afgelopen, terwijl het afterschool project pas om 14.00 begint. In Nederland zouden de leraren in die tussentijd druk bezig zijn met van alles. In Afrika niet hoor, daar heb je gewoon lekker 1,5 uur pauze. Leraren liggen dan meestal ergens met hun hoofd op tafel te slapen. Daar zit je dan in je eentje...

Om 14.00 hebben we dus nog samen het afterschool project gedaan. Dit is erg leuk om te doen en je merkt dat je jezelf op dit moment echt nuttig kunt maken. De kinderen hebben namelijk nog zoveel moeite met Engels.

Om half 4 werden we door Gerard en de anderen weer opgehaald. Er zit een jongetje, van een jaar of 7, op Refentse die erg goed Engels spreekt. Hij komt vaak naar ons toe en dan spelen we met hem. Laatst troffen we hem al een keer in onze auto aan, maar vandaag vond hij het wel leuk om een stukje zelf te rijden, haha.

Gerard heeft hem op zijn schoot gezet en vervolgens is hij helemaal vanuit de school naar zijn huis gereden (Gerard gaf gas, hij stuurde en samen schakelden ze). Het was eigenlijk de bedoeling dat hij alleen een rondje op het "schoolplein" ging rijden, maar toen reed hij zomaar het hek uit en de straat op, haha. Echt hilarisch! Wat hebben wij gelachen. We hebben uiteraard de hele rit gefilmd, maar het kost teveel data om het filmpje te uploaden. Zodra we wifi hebben, proberen we het gelijk (op facebook) te plaatsen.

Zoals je misschien bij onze vorige blog hebt gezien, staat de Engelse vertaling er niet meer bij. We zijn vaak wat later thuis van school en hebben het vrij druk hier, dus hebben we geen tijd om ook nog de blog te vertalen. Vanaf nu dus alleen de Nederlandse versie :-)

Tot morgen!

• 16 Augustus 2016 - 21:08

Shelly:

Hee Nederlandse afrikaantjes :)
    Wat maken jullie een hoop mooie, leuke en bijzondere momenten mee en wat doen jullie het goed! Super leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Jullie schrijven zo lekker puur en echt vanuit jullie zelf! Jullie grote (voor Danny kleine) nicht is super trots op jullie♡ Liefs

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015