NIKS GAAT ZOALS GEPLAND - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu NIKS GAAT ZOALS GEPLAND - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

NIKS GAAT ZOALS GEPLAND

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

23 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 20

Vandaag hebben we weer een rustig dagje stage gehad. Vanmorgen om kwart voor 8 vertrokken we richting Refentse en Lebeko. Mandy is afgezet bij Refentse en Danny en Gerard zijn op zoek gegaan naar de directeur van Lebeko.

Gelukkig was de directeur er vandaag wel, maar toch liep niet alles helemaal goed. De directeur zou de wiskunde leraar roepen en dan zouden we een gezamenlijk gesprek hebben. Helaas was de directeur niet uit zichzelf op komen dagen en had hij de wiskunde leraar natuurlijk niet geroepen.

Gerard en Danny besloten om zelf actie te ondernemen en de wiskunde leraar zelf te halen. Danny heeft toen een gesprek gehad, maar hierin werden eigenlijk alleen maar dingen verteld, die hij al wist. Na de kennismaking met de leraren is Danny nog snel een les gaan voorbereiden en rond 1 uur mocht hij samen met de wiskunde leraar een les geven aan grade 10. Zoals je al verwacht in Zuid-Afrika verliep dit ook niet helemaal zoals gepland. Na een kwartier moest de leraar weg en moest Danny de les overnemen.

Na Danny's wiskunde les is Mandy opgehaald bij Refentse en zijn we naar huis gereden. Na een korte tussenstop bij de Sefapane Lodge wilden we pannenkoeken bakken. Tenminste, als we het meel niet vergeten waren... Uiteindelijk hebben we maar wat restjes opgemaakt van de afgelopen dagen. Ook lekker! Morgenvroeg mogen we weer lekker vroeg ons bed uit, dus vanavond gaan we vroeg naar bed.

Tot morgen!

  • 23 Augustus 2016 - 22:45

    Anja:

    Nou mandy en Danny volgens mij zijn jullie de enige die de kinderen daar iets leren, wat zullen die blij zijn met jullie komst op school iedere dag.
    Lekker slapen nu x

  • 23 Augustus 2016 - 23:15

    Mimi:

    Haha, wat gaat het er moeilijk aan toe, jullie moeten overal achteraan ..
    Goed dat jullie er zijn, komt misschien toch nog goed , jullie laten tenminste wel zien hoe het moet , succes verder..
    Vind leuk om elke dag te lezen wat jullie doen ..

  • 23 Augustus 2016 - 23:18

    Harrie En Ans Van Uden:

    Wij zijn super trots op jullie als we dit allemaal lezen. Liefs van Ome Harrie en Tante Ans

  • 24 Augustus 2016 - 07:15

    Hans De Wit:

    Mooi werk wat jullie daar doen. Trots op jullie. Gr Hans en lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 29066

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Mandy & Danny for Africa

Landen bezocht: