BOMEN PLANTEN? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu BOMEN PLANTEN? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

BOMEN PLANTEN?

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

08 September 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 36

Vandaag was een hele zware dag. Wij zijn vandaag namelijk gestart met ons nieuwe eigen project op Refentse.

Aangezien het vorige week de nationale bomen week was in Zuid-Afrika, hebben wij ongeveer 35 bomen gekregen om te gaan planten. Hoe, waar of met wie we deze bomen zouden gaan planten, mochten we zelf bepalen.

Vanochtend hebben we om de dag te beginnen, grade 6, een voorlichting gegeven over bomen. Na deze voorlichting hebben wij groepjes uit de klas gehaald, waarmee wij hun eigen boom zijn gaan planten. Dit groepje van 3 tot 4 leerlingen moet dus ook zelf voor zijn/haar boom gaan zorgen. Regelmatig water geven, etc.

Waar we alleen geen rekening mee hadden gehouden was de harde Afrikaanse grond, waar alleen een schep niet voldoende was. Daarnaast is 34 graden ook niet de allerbeste temperatuur om buiten te gaan graven. Samen met de tuinman en de directrice hebben we uiteindelijk 11 bomen kunnen planten. Aangezien wij nu weekend hebben, gaan we volgende week weer lekker verder.

Tot morgen!

  • 09 September 2016 - 09:02

    Papa En Mama:

    Superleuk hoor dat bomenproject! Mooi voor op het "schoolplein", hebben ze later nog wat schaduw van als ze groter zijn. Rob wil er vast wel een boombankje omheen maken, haha ;). Geniet alvast lekker van jullie lange weekend! XXX

  • 09 September 2016 - 09:06

    Opa En Oma:

    Dat is wel leuk om met die kinderen bomen te planten en dat ze er dan zelf voor moeten zorgen.Zal inderdaad wel moeilijk zijn om een gat te maken.veel plezier nog met het weekend en groetjes van Opa en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 29049

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Mandy & Danny for Africa

Landen bezocht: