SLECHT NIEUWS?! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu SLECHT NIEUWS?! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

SLECHT NIEUWS?!

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

18 September 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 46

Vanmorgen zijn we rond 8 uur vertrokken richting het plaatsje Tzaneen. Daar zijn we om de dag te beginnen, naar een krokodillenpark geweest.

Wij hadden verwacht dat dit een groot meer was waar de dieren in het wild zouden leven. Tot onze verbazing was het een klein stukje water, wat afgezet was met een hek. Het werd nog erger toen onze gids vertelde dat er maar liefst 230 krokodillen zaten. Het was een soort van fokkerij, waar ze de krokodillen gebruiken voor het vlees en de huid.

Nadat we naar het krokodillenpark waren geweest, zijn we naar onze tweede activiteit gereden. We zouden gaan ziplinen en survivallen tussen de Magoebaskloof. Na 2 uur gereden te hebben, kwamen we daar aan. Eenmaal daar kregen we te horen dat het ziplinen niet doorging door het slechte weer, super balen! Het was namelijk maar 15 graden en het regende voor het eerst in 2 maanden.

We mochten dus weer 2 uur terugrijden voor niks :(. Op de terugweg heeft Danny nog wel iets spannends meegemaakt. Hij was met Gerard uitgestapt omdat ze een berg wilden gaan beklimmen, totdat ze op een gegeven moment een beest in de bosjes weg zagen springen. Ze dachten dat het een wilde hond was en die zijn echt levensgevaarlijk als je die tegenkomt in het wild. Gelukkig was het beest de andere kant opgelopen.

's Avonds hebben we lekker thuis gegeten en morgen mogen we weer aan de slag op Refentse. De komende week gaan we wat veranderingen aanbrengen en wat aankopen doen.

Tot morgen!

  • 18 September 2016 - 22:05

    Papa En Mama:

    Balen zeg dat het vandaag zo'n slecht weer was dat het ziplinen en survivallen niet door ging! Ik hoop dat jullie volgend weekend misschien nog kunnen gaan, want het is wel superleuk om te doen. Succes met inkopen en geniet er nog lekker van! Dikke knuffel van ons, XXX

  • 18 September 2016 - 22:34

    Opa En Oma:

    Jammer dat het slecht weer was.misschien word het volgende weekend wel beter weer.Geniet er nog maar van .Groetjes van Opa en mij.

  • 19 September 2016 - 09:16

    Gerlinde:

    Wat gaat de tijd toch snel, Mandy! Nu het hier langzaam echt herfst begint te worden, krijg jij in Zuid-Afrika de lentekriebels.

    Geniet er nog maar lekker van!

    Groet Gerlinde


  • 19 September 2016 - 11:29

    Yvonne:

    soms zit t mee soms zit t tegen

  • 19 September 2016 - 14:44

    Paula:

    Jammer dat het servivallen niet door is gegaan door het slechte weer. Welke datum komen jullie weer terug? Veel plezier nog Mandy en Danny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 29053

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Mandy & Danny for Africa

Landen bezocht: