BIJEENKOMST DOCENTEN VOOR AFRIKA - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu BIJEENKOMST DOCENTEN VOOR AFRIKA - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

BIJEENKOMST DOCENTEN VOOR AFRIKA

Door: Mandy & Danny

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

11 December 2015 | Nederland, Bloemendaal

#voorbereidingsblog 1

Eindelijk was het dan zover... Na lang wachten en veel mailcontact was de datum voor de allereerste bijeenkomst bekend. Vrijdagavond 11 december zijn wij naar Bloemendaal geweest om kennis te maken met de stichting 'Docenten voor Afrika'. Naast de organisatoren van de stichting en onze lokale begeleider in Phalaborwa, waren er ook een aantal vrijwilligers die hun ervaringen met ons wilden delen. Door al deze positieve verhalen, zijn wij alleen maar enthousiaster geworden en hebben ons diezelfde avond nog officieel ingeschreven voor onze stage.

Het is de bedoeling dat Mandy les gaat geven op de lokale basisschool en Danny gaat Engels en wiskunde geven op de middelbare school van de gemeente Phalaborwa. Wij hebben er ontzettend veel zin in!

Het werd dus tijd om vliegtickets te gaan boeken. Op 4 augustus 2016 is het zover. Wij vertrekken dan vanaf Schiphol naar Johannesburg om via een binnenlandse vlucht op vrijdagmiddag aan te komen in Phalaborwa.

Via deze website, zullen wij jullie op de hoogte houden van onze voorbereidingen en ook vanuit Zuid-Afrika zullen wij proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van onze belevenissen.

-----------------------------------------------------------------------------------------

#preparationblog 1

Finally it was there… After waiting and mailing for several months the meeting date was finally official. On Friday evening December 11th, we went to Bloemendaal to become acquainted with the foundation ‘Teachers for Africa’. Besides the organisers of this foundation and our local assistant, there were also some volunteers, who were willing to share their experiences with us. Due to all of these positive stories, we even got more enthusiastic than we already were and that is why we officially registered for the internship that particular evening.

According to the plans, it is the intention that Mandy is going to teach at a primary school, while Danny is going to teach English and Mathematics at a High School in the municipality of Phalaborwa. We are really looking forward to going there!

So, it was time to book our flights. On August 4th 2016 it is finally time to go to South-Africa. We are departing from Schiphol to Johannesburg, followed by a domestic flight to Phalaborwa on Friday afternoon.

By means of this website, we would like to keep you all informed about our preparations, but also from South-Africa we will try to keep you all informed regularly of our experiences.

  • 28 December 2015 - 21:55

    Mimi:

    Mandy en Danny, vind heel stoer van jullie dat jullie dit gaan doen, zal een geweldige ervaring zijn en jullie helpen daar de kinderen, is super dat jullie dat kunnen doen..
    Ik vind ook leuk om jullie te volgen..
    Gr. Mimi.

  • 07 Januari 2016 - 18:41

    Yvonne Aarts:

    Super dat jullie dit saampjes gaan doen,ik ga jullie volgen.....

  • 23 Juli 2016 - 10:20

    Marga:

    Hallo Mandy en Danny.
    Ik wens jullie voor de laatste dagen voor jullie vertrek naar Afrika nog heel veel succes bij het inpakken, afscheid nemen van iedereen in Schijndel.
    Ik ga jullie volgen. Groeten ( juf) Marga vd Westelaken in Riel

  • 03 Augustus 2016 - 16:02

    Mandy & Danny For Africa:

    Hallo Marga,
    Wat leuk dat je op onze blog reageert en dat je ons gaat volgen!
    Groetjes Mandy en Danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 29257

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Mandy & Danny for Africa

Landen bezocht: