EXTRA WERK - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu EXTRA WERK - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

EXTRA WERK

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

20 September 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 48

Na een kort nachtje geslapen te hebben, werden we vanmorgen rond half 8 wakker. We hebben namelijk gisteravond Gerard's verjaardag gevierd.

Op Refentse hebben we een standaard dagje gehad. Mandy heeft Engels gegeven aan grade 4 en Danny heeft de hele dag geassisteerd bij het leesproject. Danny heeft al een tijdje geen wiskunde meer kunnen geven, omdat hij afgelopen week druk was met het planten van de bomen. Ook deze week gaan er veel wiskunde lessen uitvallen voor Danny, omdat ze bezig zijn met wiskunde toetsen en examens.

Doordat de seizoenen zijn omgedraaid in Zuid-Afrika, ziet het schooljaar er ook heel anders uit. De leerlingen zijn bijna aan het einde van de 3e periode en zijn dichtbij het einde van het schooljaar. In november of december krijgen zij hun zomervakantie.

Ondanks dat Danny geen wiskunde kan geven, zit hij natuurlijk niet stil. De wiskunde leraar waar Danny vaak samen les mee geeft, had gevraagd of hij verstand had van het aansluiten van elektronica. Refentse heeft laatst een beamer gekocht, alleen wisten zij niet hoe deze aangesloten moest worden. Samen met de wiskunde leraar is Danny dus druk bezig met het installeren van de allereerste beamer op Refentse.

Terwijl Mandy Engelse les geeft, is Danny ook vaak bezig met het opnieuw organiseren van al het materiaal in het learning centre. Hij heeft vandaag alle schriften van de leerlingen gesorteerd per groep en deze gelabeld. Ook is hij alle woordenboeken aan het langsgaan of alle woorden erin staan die de leerlingen moeten kennen voor hun toetsen. Alle woorden die er niet in staan, past hij aan, zodat de kinderen zonder problemen de toetsen kunnen maken.

Uit school hebben we niet zo veel meer gedaan en vanavond gaan we lekker vroeg naar bed toe!

Tot morgen!

  • 21 September 2016 - 06:32

    Papa En Mama:

    Wat zullen ze jullie gaan missen!!! XXX ❤️

  • 21 September 2016 - 06:52

    Wendy:

    Hoi Mandy en Danny, ik lees regelmatig jullie blogs en ik vind het hartstikke leuk om ze te lezen. Het is daar zo anders dan hier maar jullie gaan goed mee in het leven daar. Maak er nog een mooie tijd van. groetjes Wendy

  • 21 September 2016 - 10:18

    Opa En Oma:

    Goed bezig .Groetjes van Opa en mij.

  • 21 September 2016 - 11:07

    Joan Sommers :

    Hoi Danny en Mandy, al n tijdje geen reactie van ons. We lezen de blogs dagelijks. Hartstikke mooi om jullie zo te volgen. De pennen (middels speciaal transport van onze klant) zijn inmiddels uitgedeeld. En zo zie je wel dat je ervaring bij Electro World Wim vd Broek ook al van pas komt bij het aansluiten van de beamer. Nog een paar weken en het zit er alweer op. Samen nog veel succes. Groetjes Joan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 29050

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Mandy & Danny for Africa

Landen bezocht: