BEST DAY EVER! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu BEST DAY EVER! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy & Danny Africa - WaarBenJij.nu

BEST DAY EVER!

Blijf op de hoogte en volg Mandy & Danny

23 September 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

#blog 50

Goedemorgen! Vandaag de blog van gisteren. Vanmorgen werd Mandy heerlijk buiten wakker. Samen met Romy en Robin heeft zij lekker buiten geslapen. Dit was een top afsluiter na een super leuke dag. Wat hebben we allemaal gedaan gisteren?

Omdat we al vroeg klaar waren met school i.v.m. het overlijden van een docent, besloten we vandaag te gaan ziplinen. De auto was al gehuurd, dus we konden vanuit school meteen doorrijden.
Om half 3, na nog lekker bij ons ondertussen vast restaurantje (we waren hier dus vorige week ook al) wat gedronken te hebben, kwamen we bij het ziplinen aan. Na wat instructies konden we beginnen. We moesten nog een stuk lopen (met die zware tuigjes aan ja) voordat we konden beginnen. We zaten helemaal tussen de bergen. Er waren 11 zipline stukken. De kortste was maar een paar meter en de langste was 150 meter. Wauw! Wat was dit cool! Je vloog helemaal over watervallen en rotsten heen! Echt super mooi!
Tussendoor zaten wij de hele tijd met de instructeur te dollen. Wij hadden hem verteld dat we graag van rotsten af wilden springen.

Na het ziplinen kregen we een heerlijke maaltijd en daarna zijn we teruggelopen naar de instructeur en hebben we nogmaals gesmeekt of we van rotsten af mochten springen.
Die man is uiteindelijk in zijn vrije tijd (zijn werkdag was na het ziplinen al afgelopen)  speciaal voor ons gebleven. Hij haalde zijn auto, waar wij allemaal in het bakkie (zo heet die laadklep haha) mochten. De route was tussen de bergen en dus nogal hobbelig. Alleen dit al was een enorm grappig avontuur. Wat hebben wij gelachen zeg!

De man bracht ons naar de eerste rots. Toen we daar aankwamen begon Gerard heel hard te lachen. Deze rots was maar 3  meter hoog. Wij wilden hoger hoor! Jo (de instructeur) vroeg of we dit wel heel zeker wisten. Ja hoor, tuurlijk! Kunnen wij best! Oke, zei Jo. Dan gaan we naar de 20 meter.
Nou, daar gingen we weer. Opnieuw een geweldige rit in het bakkie naar de andere kant van de rivier. We stapten uit de auto en moesten toen nog zo'n 200 meter door de bergen klimmen. Best wel een beetje zwaar haha.

Nou, daar waren we dan. Shit, dit was echt hoog! Jo stelde voor om eerst te oefenen voor de landing. Verderop was een rots van 8 meter. We moesten allemaal door de rivier klimmen om op de rots te komen. Daar stonden we dan. Zelfs 8 meter was al best hoog. Iedereen sprong zonder na te denken van de rots in het water en Gerard filmde ons allemaal met zijn GoPro. Maar toen bleven Mandy en Robin als laatste over. 8 meter was toch best hoog en je moest echt ver vooruit springen, omdat je anders met je rug tegen rotsten aan zou knallen. Beetje (beetje heel veel) eng hoor! 10 minuten en heel veel pogingen later sprongen dan ook zij van de rots af. Het water was ijskoud en al onze kleren waren doorweekt.

De meesten waren na de 8 meter sprong al wel afgehaakt, maar Gerard en Demi wilden graag de 20 meter sprong wagen. Iedereen hield zijn adem in toen ze sprongen. Wow! Dit was zo eng! Ze maakten allebei best wel een klap op het water en hadden dus ook best wel wat spierpijn, haha.

Na de sprongen, konden we weer allemaal doorweekt, in onze korte broekjes en hempjes, weer terug in het bakkie. Best een koude rit, haha! Gelukkig waren we voorbeid op natte kleren en hadden we in de auto handdoeken en droge kleren. Allemaal lekker proppen in de wc en droge kleren aan. Heerlijk!

Ondertussen was het al helemaal donker. We zijn onderweg bij een restaurant gestopt en hebben daar heerlijk gegeten. Na het eten kon de 2 uur durende terugreis beginnen. We hadden de verwarming aan, het was lekker donker en we hadden een heerlijk rustig muziekje aan, dus je raad het al... binnen 5 minuten lag iedereen te slapen (behalve chauffeur Gerard natuurlijk). Echt even een geniet momentje!

Wat een top dag was dit. Toen we bij ons weer de straat in kwamen gereden, werd onze dag nog mooier. We hadden de hippo al een hele tijd niet meer gezien en nu zagen we er ineens weer 2 oversteken!

Eenmaal weer thuis was het nog zo warm buiten en de sterren waren zo mooi en fel, dat Romy, Robin en Mandy besloten buiten te slapen. Nadat we alle natte kleding en schoenen buiten hadden gehangen, hebben we matrassen van onze bedden naar buiten gesleept en een beetje geimproviseerd om er een klamboe boven te krijgen. Eindelijk lagen we! Prachtig! We vielen snel in slaap, maar dat is ook niet zo gek na zo'n vermoeiende dag.

Vanmorgen werden we lekker wakker van het zonnetje in ons gezicht. Mandy heeft een beetje nekpijn van de klap op het water, maar dat gaat wel weer over.

Tot morgen!

• 23 September 2016 - 12:11

Opa En Oma:

Fijn om te lezen dat het zo'n leuke dag was.Nog een week naar school en dan zit het er weer op.Maar deze tijd zul je nooit meer vergeten. Groetjes van Opa en mij.

• 23 September 2016 - 12:26

Paula:

Hoi Mandy en Danny, fijn dat jullie het buiten het les geven ook leuk hebben.
    De tijd lijkt gevlogen al weer bijna 2 maanden daar. Dat nemen ze jullie niet meer af.
    Nog veel plezier en tot ziens in Nederland.

• 23 September 2016 - 13:19

Harrie En Ans Van Uden:

Wat een prachtige avonturen beleven jullie, en ook dit is weer een een ervaring die je nooit meer vergeet.Geniet van de laatste dagen.Liefs ome Harrie en tante Ans

• 23 September 2016 - 13:44

Ome Piet En Tante Maria:

Dag Mandy en Danny,
    We vinden het elke dag weer spannend om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Geweldig. Als jullie thuis komen gaan jullie zeker en boek schrijven over wat jullie allemaal hebben meegemaakt?
    Groetjes van ons.

• 23 September 2016 - 18:01

Yvonne En Jose:

Hoi hoi weer een ervaring rijker. ....knap hoor!
    Nou wat een reis op beiden fronten....het goede werk wat jullie daar doen en het genieten van al het
    Moois wat Zuid-Afrika te bieden heeft. Nog veel plezier! Groetjes

Mandy & Danny

Mijn naam is Mandy Hendriks, ben 17 jaar oud en woon in Schijndel. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding Onderwijsassistent op ROC de Leijgraaf in Veghel. Tijdens mijn opleiding en stages heb ik al de nodige theoretische- en praktijkervaringen opgedaan. Het zou voor mij een leerzame ervaring zijn om de werkwijze van mijn vakgenoten in Zuid-Afrika te mogen ervaren. Mijn naam is Danny Hendriks en ik ben het twee jaar jongere broertje van Mandy. Op dit moment zit ik in het vierde leerjaar van Tweetalig VWO op het Elde College in Schijndel. Ik vind het belangrijk om kennis te maken met andere culturen en voor mijn persoonlijke ontwikkeling zou het goed zijn om te ervaren hoe het er in het onderwijs aan toe gaat in een compleet andere cultuur.

Actief sinds 13 Dec. 2015